Blog

Les stratégies de syndication des médias, au travers des widgets cette fois-ci

On en parlait déjà ici.
Mais un nouvel article relance le sujet. Quelques phrases intéressantes :

In the future, content and ad portability will be so commonplace to the Web that « every consumer facing Web site will be a collection of widgets, » said Eric Alterman, chairman, KickApps, a firm that produces widgets for various companies

« all the money on the Internet will be in that space…and traditional media will be a leader. »

CNN.com has had tremendous success in letting users grab mini-versions of the news site for their RSS readers or social networking profiles, but not every traditional media company has figured out how to uses widgets or how to cash them in.

as content becomes more and more portable, « It’s increasingly hard for sites to expect users to come through your door. »

On voit facilement ce que ça donne du côté de la pub. Mais du côté éditeur, c’est moins clair. La portabilité de leur contenu (ou la syndication) est un sujet sensible : mal fait, c’est jeter sa création de valeur par les fenêtres. Ne pas les faire, c’est manquer d’oxygène (les utilisateurs…).

Auteur - Julien Jacob

No Comment

Sorry, the comment form is closed at this time.