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Intéressant de comparer la situation des magazines américains avec les nôtres

Vu dans cet article de Folio :

Si les patrons n’y croient pas, ils ne risquent pas de changer leur stratégie… :

According to a 2006 Folio: survey of consumer magazine CEOs, 77 percent of those with revenue under $10 million and 57 percent of those with revenue over $10 million expected new print advertisers to be their fastest growing revenue stream.

Surtout qu’ils ont le même problème qu’en France :

Part of the problem is that magazine publishers need to cope with the new experience of being a small fish in a big pond. Sites such as TeenPeople.com and ElleGirl.com post impressive traffic relative to print circulations but lag far behind other sites that cater to their audience, such as MySpace. Sports Illustrated is the dominant print sports brand and SI.com is an extremely successful Web entity, yet it is about the fifth largest sports Web site by traffic.

L’article cite une étude déjà signalée sur ce blog, mais qui mérite une deuxième mention :

most popular print magazines continue to lag behind the adoption of cutting-edge features

Pour finir, ce qui fait office de valorisation des groupes de médias :

Overall it’s going to be a smaller business but the margins overall may continue to be much, much higher.”

Ce sont les profits (et les marges) futures que regardent les financiers pour valoriser ces sociétés. D’où la difficulté de la transition entre des business qui génèrent encore beaucoup de revenus, des coûts énormes donc de moins en moins de marge, vers des opérations à faible revenus, à coût limités et grosses marges.

L’équation n’est pas facile… Vous trouvez ça injuste ?

Auteur - Julien Jacob

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