Blog

L’innovation est dans la recette, pas dans les ingrédients

Voir la vidéo et le billet de Bloxx.

Quelques notes à partir de la minute 14:40

  • David Sifry (Technorati) : UGC brings this important question, how do I know who to trust ?
  • Gautam Godhwani (Simply Hired) : content is king, if you are a publisher you have an opportunity to combine your content with this long tail of content, take an infinite content source and be able to fuse them together.
  • Chris Alden (Rojo) : Publisher are gona to move to become much more packagers of content as opposed to control every aspect of it.
  • Michael Tanne (Wink) : Publishing is changing, playing the role of aggregating but you still need a good story teller, you have to have that gift of telling stories, they allow people to get discovered, you don’t need to get a studio to try something, the friction to finding good writers, creative people has been reduced .

Je reste surpris par cette continuelle confrontation entre « éditeurs traditionnels (l’Empire dans Star Wars) » et les « nouveaux médias (la République dans Star Wars). Alors que finalement, ces commentaires montrent qu’il faut un peu des deux (ça, c’est pour les ingrédients), mais personne ne dit comment on fait (ça, ce serait la recette). La réelle innovation à venir est dans la recette, pas dans les ingrédients.

Auteur - Julien Jacob

No Comment

Sorry, the comment form is closed at this time.